lauantai 5. maaliskuuta 2016

Jotain ihan uutta - villalankakirjontaa lattiatelineellä

Hei,
minulla on aluillaan jotain ihan uutta myös kirjontarintamalla. Ensimmäinen villalangoilla kirjottava tyynykitti ja myös kirjontatelineen käyttö on uusi kokemus minulle. Molemmat tuntuvat mukavilta tehdä ja käyttää, joten eiköhän tämäkin tyyny tässä sitten työsty pikkuhiljaa.

Sinänsä tuo teline onkin tosi näppärä, kun työ on siinä esillä. Olen langan silloin toisen tällöin työhön kirjonut (kuvan jälkeen työ on siis vähän editstynyt). Kirjontakehyksen ostin käytettynä ja oli kyllä hyvä ostos, enpä tuota jäykkää kirjontakangasta käsissäni varmaan olisi pystynyt kirjomaankaan. Se huono puoli tässä villalankakirjonnassa on, että langat ilmeisesti pöllyää, aivastelen koko ajan.



Kitin olen ostanut vuosi sitten keväällä Pistelijät ry:n järjestämällä Tallinnan matkalla. Olen jo siis pitkään halunnut kirjoa villalankatyynyn, mutta olen epäröinyt tuon painetun kankaan takia. Olisin halunnut vain mallin eli siis laskettavan työn, mutta sielläkin käsityökaupassa kaikki oli näille painetuille kankaille. No, käytäntö osoitti, että kyllä se sujuu näinkin. Jos olen epäröinyt mikä lanka ruudulle tulee, olen katsonut valokuvaa kitin päältä tai päätellyt muutoin.

Käsityökauppa Kunst Hobi Galerii, josta kitin ostin, oli Rocca Al Mare kauppakeskuksessa. Tässä kuva kitistä, merkki on minulle ihan tuntematon. Tässä linkki kauppakeskuksen sivulla ko. kaupan tietoihin.

Valmistuessaan tyyny koristaa käsityöhuonettani.


Iloa pistoihin,
Kirsi

1 kommentti: